Rus devlet yayıncısı Amerikan yayınlarına girdi – Ulusal


Her saat başında Washington DC radyo istasyonu WZHF olağandışı bir mesaj çalıyor: “Bu radyo programı, Moskova, Rusya Federal Devlet Üniter Teşebbüsü Rossiya Segodnya Uluslararası Bilgi Ajansı adına RM Broadcasting tarafından dağıtılıyor.”

Rus devlet yayıncısı Amerikan yayınlarına girdi - Ulusal

Dinleyiciler, Rus hükümeti tarafından üretilen programlara uyduklarını bu şekilde biliyorlar.

WZHF, Rusya’nın devlete ait medya şirketi tarafından Beyaz Saray yakınlarındaki stüdyolardan üretilen Radio Sputnik’i taşıyan iki ABD istasyonundan biridir.

Yüzeyde, Sputnik geleneksel konuşma radyosu gibi geliyor. Gözlemciler ve ABD hükümeti, Ukrayna’da devam eden savaşın ortasında bunu Kremlin propagandası olarak görüyor.

Görüşler ve konular, açık Rusya yanlısı içerikten batılı hükümetlere, medyaya ve kurumlara olan güveni sarsmaya yönelik daha zararsız girişimlere kadar uzanıyor.

Ukrayna’nın Bucha kentinde iddia edilen Rus savaş suçlarıyla ilgili yakın tarihli bir bölüm, Rusya’yı kurban olarak gösterdi.

Hikaye reklamın altında devam ediyor

Daha fazla oku:

Uluslararası Af Örgütü, Rusya’nın Ukrayna’da savaş suçu işlediğine dair kanıtlara sahip olduğunu söyledi

Bir program konuğu, “İlk kez, rejimin hain olarak gördüğü kendi vatandaşlarını öldürüp ardından bunu Rusya’nın bir tür vahşetiymiş gibi sunmaya çalışan rejimin Kiev’de olması muhtemel görünüyor” dedi. isminde Kritik Saat.

Twitter biyografisinde “Rusya’nın yanındayım” yazan Sputnik sunucusu Lee Stranahan, Washington merkezli programını “yalan imparatorluğundan canlı yayın” olarak tanıtıyor.


Videoyu oynatmak için tıklayın: 'Rus seçkinleri, Moskova'nın Ukrayna savaş muhalefetine uyguladığı baskıdan muaf değil'



Rus seçkinleri, Moskova’nın Ukrayna savaşı muhalefetine uyguladığı baskıdan etkilenmedi


Rus seçkinleri, Moskova’nın Ukrayna savaşı muhalefetine uyguladığı baskıdan etkilenmedi

Yakın tarihli bir yayın sırasında, Ukrayna’daki savaşa gelince, “Ruslar sadece bu şeyi kazanmakla kalmıyor, aynı zamanda kararlı bir şekilde kazanıyor” diyen bir konukla röportaj yaptı.

Stranahan, “ABD ekonomik savaşında açıkça yanlış hesap yaptı” diye hemfikirdi.

Hikaye reklamın altında devam ediyor

Radio Sputnik’i bu kadar sıra dışı yapan şey, Ukrayna’nın işgalinin ardından diğer Rus devlet medya kuruluşlarının yasaklanması, platformdan kaldırılması veya yayınlarının durdurulması nedeniyle yayında kalmayı başarması.

Daha fazla oku:

İngiltere ve müttefikleri Rusya yaptırımlarını ‘güçlendirecek’, Başbakan Johnson Kiev ziyareti sırasında söyledi

Kablo haber ağı RT America, distribütörler tarafından düşürüldükten sonra Mart ayında aniden kapandı. Russia Today Kanada’da yasaklanırken, Avrupa hem RT’yi hem de Sputnik’i yasakladı.

Kremlin destekli Sputnik, radyo dalgalarını satın alarak Amerikalılara ulaşmaya devam etmenin bir yolunu buldu.

Programlarına bir yer vermek için Sputnik, bir Amerikan komisyoncusu aracılığıyla ABD istasyonlarından yayın süresi satın alıyor. Rusya’nın çıkarları için ücretli bir reklam olarak etkin bir şekilde çalışıyor.

Sputnik (önceki değeri) adlandırılmış ABD istihbarat teşkilatları tarafından, Rusya’nın yanlış bilgi ve dezenformasyonu teşvik ederek 2016 seçimlerine müdahale etme girişimlerinin merkezinde yer alıyor.


Videoyu oynatmak için tıklayın: 'Ruslar 9 Mayıs'ta Kiev üzerinden zaferle yürüyemeyecekler: Beyaz Saray'



Ruslar 9 Mayıs’ta Kiev’de zaferle yürüyemeyecek: Beyaz Saray


Ruslar 9 Mayıs’ta Kiev’de zaferle yürüyemeyecek: Beyaz Saray

2018 yılında Adalet Bakanlığı zoraki ABD’deki Rus devlet medya operasyonları, yabancı bir hükümetin ajanı olarak kaydolmak için. Sputnik’e yayın süresi satan Amerikan şirketleri de benzer şekilde kayıt yaptırmak zorunda kaldı. Yasal başvurular Rus operasyonunun ABD yayın süresi satın almak için yılda yaklaşık 1,1 milyon dolar harcadığını gösteriyor.

Hikaye reklamın altında devam ediyor

Bu paranın büyük kısmı, Sputnik’i WZHF’nin iki Washington frekansında (bir AM ve bir FM) günün her saatinde yayınlamak için harcanıyor, ancak Sputnik, Amerika’nın kalbinde de bir izleyici kitlesi buldu.

KCXL radyo Kansas City, Missouri yakınlarında, gıptayla bakılan sabah programı programı da dahil olmak üzere, günde altı saat Sputnik yayınlamak için ayda 5.000 dolar ödeniyor.

KCXL’in sahibi Peter Schartel, “Farklı bir bakış açısına sahip olmaktan memnun olduklarını söyleyen insanlardan çok iyi tepkiler aldık” diye açıklıyor.

Daha fazla oku:

Botu bulun: Rusya’nın Ukrayna’yı işgaliyle ilgili sahte haberlerde nasıl gezinilir

Schartel, başlangıçta Sputnik programlamasını bocalayan istasyon için bir para kaynağı olarak aradığını söyledi. “Gelirimizin çok önemli bir parçası” diyor.

Rusya’nın Ukrayna’daki savaşı, Sputnik’i yayınlayan istasyon sahiplerinin inceleme ve eleştirilerini yeniledi. Mart ayında Ulusal Yayıncılar Birliği istasyonlara çağrıldı tüm Rus devlet programlarını bırakmak için.

NAB Başkanı Curtis LeGeyt yaptığı açıklamada, “Ulusumuzun yanlış bilgilere karşı ve dünya çapında özgürlük ve demokrasi için tam olarak birlik içinde durması gerektiğine inanıyoruz.” Dedi.


Videoyu oynatmak için tıklayın: 'Gerçek veya Kurgu: Rusya, propaganda savaşında yapay zeka, derin sahtekarlıklar kullanıyor'



Gerçek veya Kurgu: Rusya, propaganda savaşında yapay zeka, derin sahtekarlıklar kullanıyor


Gerçek veya Kurgu: Rusya, propaganda savaşında yapay zeka, derin sahtekarlıklar kullanıyor – 29 Mart 2022

Sputnik’in ABD’li ortakları taviz vermeyi reddetti.

Hikaye reklamın altında devam ediyor

Schartel, “Özgür konuşmadan yanaysanız, diğer insanların ne dediğini, ne düşündüğünü gerçekten dinlemeye çalışmanız gerekir” diyor.

Sputnik’in programlamasıyla ilgili endişelerin yersiz olduğunu ve yanlış bilgi olarak adlandırıldığını “sübjektif bir terim” olarak nitelendiriyor.

“Tüm bunların yanlış bilgi olduğunu hissetseydim, finansal olarak zarar görse bile bunu yayınlamazdık,dedi.

Daha fazla oku:

Rus saldırılarında yaklaşık 400 Ukrayna tıp merkezi yıkıldı, hasar gördü: Zelenskyy

ABD-Rusya ilişkilerinde benzeri görülmemiş bu ana rağmen, ifade özgürlüğü savunucuları istasyon sahibinin tarafında.

Syracuse Üniversitesi Tully Serbest Konuşma Merkezi direktörü Roy Gutterman, Sputnik’in mülkiyetinin bir sır olmadığını belirterek, fikir pazarımızda daha fazla haber ve bilgiye sahip olmakta bir sorun görmüyorum” diyor.

Gutterman, programların çok sınırlı bir izleyici kitlesine sahip olduğuna dikkat çekiyor. Sadece iki şehirde, her iki pazarda da ilk 30’a girmeyen istasyonlarda yayınlanıyorlar.

Ancak, Rus hükümetinin yatırımı için ne elde ettiğini sorguladı.

“Manşetlere çıkıyor,” dedi Gutterman, “ama kimin dinlediğinden veya dinlediklerine yakından dikkat edip etmediğinden emin değilim.

© 2022 Global News, Corus Entertainment Inc.’in bir bölümüdür.




Kaynak : https://globalnews.ca/news/8820447/russian-radio-sputnik-american-airwaves/

Yorum yapın